Car Condition

Model Year

Maker

Body type

Price range








Kia Optima Hybrid


Kia Optima Hybrid
Son dönemlerde çıkarttığı otomobil ve SUV'lerle dikkatleri üzerine çeken Kia, atılımlarına devam ediyor. Özellikle yeni kasa Sportage modelinin Türkiye'de olduğu gibi tüm dünyada büyük ilgi görmesi Kia yöneticilerinin geleceğe daha umutlu bakmasını sağladı. Güney Koreli otomobil üreticisi şimdi de 'yeşiller' segmentine göz dikmiş görünüyor. Marka ilk hybrid otomobilini Los Angeles Auto Show'da sergiliyor.



Yeni geliştirdiği ve tasarımıyla dikkatleri üzerine çeken Optima modeline hybrid sistemi entegre eden Kia, tutumlu bir Optima ortaya çıkarmış. Piyasadaki hybridlerin kullandığı NiMH ve Li-ion bataryalar yerine lityum polimer solüsyon bataryayı kullanmayı tercih eden Kia mühendisleri bu sayede daha fazla enerjiyi daha uzun süre saklamayı başarmışlar. Lityum polimer solüsyon kullanılmasının diğer bir avantajı ise diğer hybrid otomobillerin bataryalarına göre yaklaşık 15 kilogramlık bir ağırlık azalması olarak açıklanabilir. Optima Hybrid'in sahip olduğu elektrik motorunun gücü 40 beygir, maksimum torku ise 205 NM. 2.4 litre hacmindeki benzinli motor da devreye girdiğinde kombine güç 206 beygire, tork ise 264 NM'ye ulaşabiliyor. Otomobilde aynı zamanda 11.5 beygir gücünde, tekerleklerle bağlantısı olmayan, sadece Optima Hybrid'i çalıştırmaya ve bataryayı şarj etmeye yarayan HSG adında bir motor kullanılmış. Start-stop sistemi sayesinde tüketim ve emisyon değerleri azaltılan otomobil, fren sırasındaki açığa çıkan enerjiyi tekrar kazanan sisteme de sahip. Tamamen elektrik motoru ve solüsyon bataryaları sayesinde 100 kilometre/saat hıza ulaşabilen otomobilin otoyol tüketimi ise 5.88 litre/100 kilometre olarak verilmiş.


Kia şimdilik daha fazla detay, teknik değerler ve fiyat etiketi hakkında bilgi vermese de otomobilin gelecek yıl Amerika'da satışa sunulacağı doğrulandı. Gelişmiş özellikleri göz önüne alındığında Optima Hybrid, hybrid otomobillerin en iddialılarından biri olarak öne çıkıyor.

Kia Optima

Kia Optima
Kia Optima
Kia Optima
Kia Optima
The 2010-2011 Kia Optima is expected to be a big leap towards the luxury sedan segment, though Kia doesn’t plan on increasing the price to insane figures. Just like the other models such as the Kia Rio, and Forte, the new Optima will be an affordable sedan.
However, low pricing will not mean poor on-road performance, lack of features, mediocre safety or bad looks. The 2010 Kia Optima will have sufficient power punch, thanks to its V6 engine (available only in top end EX trim though), while the exterior body styling will be terrific too.
Kia Optima
If the Optima were a farmer, its standard-equipment crop would be bountiful. A dual exhaust with chrome tips; turn signals integrated into the mirror housings a sound system with Sirius satellite radio and USB, auxiliary, and Bluetooth connectivity; a tilting and telescoping steering wheel; and power locks and windows are all standard on the base LX model. The rear seat splits 60/40 and folds, and all automatic models come with cruise control.2011 Kia Optima Test Drive

Three trim levels are primarily differentiated on the outside by their wheel sizes. LX models wear 16s, EXs get 17s, and the big-dog SX rolls on 18s. To the LX�s gear, the EX adds fog lights, heated outside mirrors, body-color door handles, a little more chrome pizzazz, a rearview camera, push-button ignition, dual-zone climate control, and Kia�s new Uvo vehicle-interface system developed with Microsoft.

Spring for the SX, and you�ll net HID headlights, LED taillights, and an LCD information screen tucked into the instrument panel. The SX also is set apart with a unique appearance, thanks to a separate grille design, exclusive rocker moldings, a lip spoiler, and red brake calipers. Inside is French-stitched black leather, with metal pedals and paddle shifters to make the driver feel faster.

While the look is thoroughly overhauled, don�t expect pricing to change much. When the new Optima goes on sale in early fall of 2010, the sticker should stay close to today�s range of $18,000 to $23,000.

Regardless, in the hyper-competitive mid-size-sedan market, Kia has nothing to lose and everything to gain by turning its milquetoast Optima into something other than what it is today.
2011 Kia Optima Test Drive video test



Right now Kia is busy at this year�s New York auto show, for debut of the redesigned Sportage, the new Forte hatchback, and the all-new Optima sedan detailed here.While preliminary sketches suggested an Optima with a hot-rod chop to the roof, the production version has less-severe proportions and windows out of which people can actually see. Longer (by 1.7 inches), lower (by an inch), and wider (by 0.9 inch) than the outgoing car, the Optima forms a much more dramatic shape than the model it replaces, yet its shape is not as commanding as that of its platform-mate, Hyundai�s suddenly smokin� Sonata.

Optima design isn�t quite as sultry as the Sonata�s, the powertrains will be precisely as stimulating, because they�ll be shared. A direct-injection, 2.4-liter inline-four is the standard engine, available in the base LX trim with either a six-speed manual or a six-speed automatic. A direct-injection, turbocharged four is the hot mill, with a whopping 274 horses from just 2.0 liters. Sadly, that engine will only be available with the automatic. And like the Sonata, the Optima will yield a hybrid option early in 2011. The suspension, too, is shared with the Sonata, with MacPherson struts, coil springs, and an anti-roll bar up front and a multilink setup with coils in back.
Kia Optima
Kia Optima
Kia Optima
So, this will mean your neighbors and colleagues are sure to give it a second look, and you won’t have to compromise on comfort or safety. The 2010 Optima is going to be a direct competitor to the likes of Volkswagen Jetta, Mitsubishi Galant, and Chevy Cavalier.
What’s more, the Optima will not only have the pricing advantage but also Kia’s industry-wide unparalleled 10 Year/100,000 Mile Warranty.
Turning the focus towards the salient features of new Optima, anti-lock braking system, FM/AM/CD/ Cassette player and power antenna will be standard across all models, while the leather upholstery, wood/leather-wrapped steering wheel, and 4-way adjustable power passenger seats and many more impressive features will be available optionally.
Kia Optima

Kia Optima 43.500 Euro'ya geldi

Kia, yeni cee'd ile birlikte D-segmentindeki lüks modeli Optima'yı da satışa sundu

Kia’nın D segmetindeki yeni modeli Optima, ülkemizde 1.7 lt’lik dizel motor ve otomatik şanzımanla sunuluyor. 43.500 Euro’luk bir fiyat etiketi taşıyan Optima, Avrupalı kullanıcıların beklentileri doğrultusunda geliştirilen bir otomobil.

Optima, Peter Schreyer’in liderliğindeki tasarım ekibi tarafından Kia’nın Frankfurt ve California’da bulunan tasarım merkezlerinde tasarlandı. Kia’nın Baş Tasarımcısı Peter Schreyer, modelin tasarımıyla ilgili olarak şunları ifade ediyor; “Kia Optima ile insanların daha önce Kia’dan beklentilerinin üzerinde bir araç tasarladık. Çalışmalarımıza başlarken de amacımız tam olarak buydu! Baktığınız her detayda Kia’nın bu segmentte söz sahibi olma yönündeki kararlılığını net bir şekilde görebilirsiniz. Güçlü gövde yapısı ile zarif ve sade tavan hattı arasında kurulan denge sayesinde, aracın her bir açısı kendinden emin bir duruşun ve kendine güvenin izlerini taşıyor.

Sade ve akıcı hatları, zarif ve belirgin tasarım unsurları ile bu yeni model, Kia’nın değişen tasarım DNA’sına yeni bir boyut kazandırıyor. Tıpkı özel dikim bir İtalyan takım elbisesi gibi göz alıcı bir duruş sergiliyor.”

1.7 DİZEL MOTOR VERGİ MAĞDURU
Kia Optima, ülkemizde 1.7 lt’lik dizel motor ile sunuluyor. Ekonomik ünite, maalesef ülkemizdeki vergi mevzuatına pek uygun sayılmaz. Daha küçük ve daha ekonomik motorlara yönelik talep sonucunda geliştirilen bu dizel motor, değişken geometrili turboya (VGT) sahip. 4000 d/d’de 136 bg güç ve 330 Nm tork üreten ünitenin, yeni nesil CRDI sistemi ve geliştirilmiş motor yapısı sayesinde 100 km'de ortalama 6 lt’lik bir yakıt tüketim değerine imza attığı söyleniyor. Otomobilin 0-100 km/s hızlanmasıysa 11.6 sn olarak veriliyor.

STANDART DONANIMI ZENGİN
Kia Optima’nın donanım listesi de oldukça zengin: 6 adet hava yastığı, EBD destekli ABS fren sistemi, EPD ( elektronik park freni), ESP, ESS ( acil fren sinyali), HAC ( yokuş kalkış destek sistemi), VSM ( ESP’li araç denge yönetim sistemi), anahtarsız giriş ve çalıştırma sistemi (Akıllı Anahtar), elektrikli hafızalı sürücü koltuğu, deri döşeme, ısıtmalı ön ve arka koltuklar, sürücü koltuğu soğutma, sürücüye eve kadar eşlik eden otomatik far kapama, 18’’ alaşım jantlar, LED gündüz farları ve geri dönüş kameralı ve ultrasonic sensörlü park destek sistemi, panoramik sunroof, cruise control, viraja duyarlı farlar, yağmur sensörü, çift bölmeli tam otomatik klima, yol bilgisayarı otomobilin standart donanımları arasında yer alıyor.
Kia Optima
Kia Optima
Kia Optima
The usual safety features such as front/side curtain airbags, ABS, traction control and power accessories will be seen on the 2010 Kia Optima too. As a whole, it will be yet another affordable sedan offered by Kia with decent specs, and plentiful passenger and cargo room.

Leave a Reply