Car Condition

Model Year

Maker

Body type

Price range


Blueprintlerimizi düzgün bir şekilde yerleştirme işlemlerimizi daha öncesinde anlatmıştık.
Bu çalışmada daha farklı bir yöntem ile ilerlemek istedim. Basiyçe anlatacak olursak; Öncelikle düz bir çizgi çekiyoruz. Bu çizginin başlangıç ve bitiş noktalarını, kalıbını almak istediğimiz parçanın boyuna göre resim üzerinden çiziyoruz. Ardından bu çizgiyi sağ tıklayıp 'Divide' komutu ile küçük parçalara ayırıyoruz. Daha sonrasın da bu çizgimizin üzerinde ki her noktadan teker teker tutarak yön tuşları yardımı ile yukarı/aşağı, sağa/sola olarak çekiştiriyoruz. SU da çalışırken kamera ayarlarımızın muhakkak 'Parallel Projection' olması gerekiyor. Ön, yan, üst ve arka görüntülerimizi ise 'views' bölümünü kullanarak elde etmeliyiz. Serbes hareket özelliği ile bu görüntülere ulaşmamanızı öneririm.
img221.imageshack.us/img221/9848/54395045.jpg

Diyelim ki üst bakıştan bakıyoruz ve çamurluğumuzun kenarını yapmak için düz bir çizgi çektik ve bu çizgiyi parçalara böldük. Aynı bakış açımız ile, çizgimizi bölünen her noktasından teker teker tutarak sağ ve sol tuşlar yardımı ile resimde olması gereken çizginin üzerine getiriyoruz. Bu düzlemde işlemimizi tamamlayınca, yan görünüşümüzü açıyoıruz ve bu kez de aynı çizgimizi noktalarından tutarak sadece yukarı yön tuşu ile gereken çizgilere kadar yükseltiyoruz. Böylece istediğimiz çizgiye sahip oluyoruz.
img6.imageshack.us/img6/9690/35095157.jpg

Her açıdan resmimize bakıp, çizgilerimizin gereken yerde olup olmadığını kontrol etmeliyiz. Aynı yöntem ile, çamurluğumuzda olması gereken diğer çizgileri de oluşturup aralarını dolduruyoruz.
img217.imageshack.us/img217/5655/50931266.jpg

Şimdiki bölümde ise başka bir yöntem ile ilerliyeceğiz. Yan kaportalar genellikle düz hatlara sahip olduğu için, ilk başta kullandığımız yöntemden daha kolay bir yol izleyeceğiz. Şekilde görülen dikdörtgenlerin sadece en altta bulunanı çiziyoruz ve bu şeklimizi kople seçip ön veya arka görünümümüzü açıyoruz. Seçili olan bu parçamızı, Move/Copy aracı ile alt kısmından tutarak üst kısmına kopyalıyoruz. Kopyalanan bu parça seçili iken, sağ/sol yön tuşları ile çekiştiriyoruz. Bu çekiştirmede ki amacımız, kopyalanan parçanın değil, ondan önceki parçamızın kaportaya olan eğimini kazandırmaktır. Ve bu yöntem ile ön veya arka görüntümüz yardımı ile tek tek yukarıya doğru ilerliyoruz.
img268.imageshack.us/img268/5317/77964482.jpg

Böylece üst tavana kadar çıkarız. Aracın ön kısmına doğru olan hatlar aynı doğrultuda olmadığı için, yaptığımız yan kaportanın sadece belirli bir yükseklikte olan kısmını seçiyoruz ve bir üst aşama da kopyalayıp çekiştirdiğimiz parçalar gibi, bu kez belirli bir seviyede seçilmiş olan parçalarımızın hepsine birden uyguluyoruz. Bu uygulama aşamasın da aracımıza üstten bakmamız gerek. Çizgilerin üzerinden ilerleyerek bu kısmı da tamamlıyoruz.
img40.imageshack.us/img40/8066/73279250.jpg

Motor kaputu için ise, Yukarıda anlarmaya çalıştığım iki yöntemi de kullana bilirsiniz. Benim seçimim, yine tek çizgi çizerek gereken açıları verdikten somra aralarını doldurmak oldu.
img6.imageshack.us/img6/86/89912902.jpg

Çalışmalarınıza belirli aralıklar da render almanızı öneririm. Böylece hatalarınızı fark eder ve önlem alırsınız. Benim şu anki çalışmamda render sonucu farkettim ki çamurlukların ucların da hata var. Olmaması gereken gölgeye sebep oluyor.



















Bugün epey bir yol katetmişim. Son duırum;

img221.imageshack.us/img221/2928/001gwu.jpg



Gayet güzel ilerleme var.
Büyük sabırla devamını bekliyoruz. (Sabırın en büyüğü sana:-))

Kolay gelsin.




Elimde ki blueprint yapmak istediğim modelin eski kasasına ait. Bu yüzden ön ızgara ve kapıların olacağı kısım daha farklı olduğundan, bir öncekinde bulunan ön ızgarayı değiştim. Tavanı ve cam kısımları daha yatay hale getirdim. Blueprintler çok fazla işime yaramadı. 6 kapılı modeli tasarlamaya çalışıyorum.

img139.imageshack.us/img139/9018/0001yrb.jpg

img268.imageshack.us/img268/1589/00001u.jpg

img216.imageshack.us/img216/6010/0002m.jpg
Düzenleyen yasinx76 Düzenleme Tarihi: 13-07-2009 15:26
 


çok güzel olmuş eline sağlık galiba arka çamurlukta sorun var?




Küçük ayrıntılar haricinde epey bir yol katettik. Beğenmediğm yanları yeniden çizmek ve PC nin acizliğine uğrayıp epey bir çalışmamı kaybetmem dışında pek bir aksilik yaşamadım. Yukarıda bahseyttiğim yöntemler ile ilerledim. Jantlar, ön ızgara ve farları yaparken 'Intersect with model' yöntemi kullandım. Aynı yöntem ile yan kapılar ve camları çizeceğim.

img219.imageshack.us/img219/2425/0003yhw.jpg



mrc tarafından yazılan metin:
çok güzel olmuş eline sağlık galiba arka çamurlukta sorun var?


Teşekkür ederim. Arka çamurlukta bir sorun göremedim? Belki resim göz yanıltıyordur.
 


hybershot gerçekten de güzel sonuçlar vermekte. Ki
modelleriniz de çok güzel ilerliyor. Büyük zevk aldığınız kesin, Bende boş zamanımda otomobil modellemeye bir el atayım diyorum. Yardımlarınızı esirgemezsiniz Smile

Elelrinize sağlık. Çok güzel çalışmalar.




HGA tarafından yazılan metin:
hybershot gerçekten de güzel sonuçlar vermekte. Ki
modelleriniz de çok güzel ilerliyor. Büyük zevk aldığınız kesin, Bende boş zamanımda otomobil modellemeye bir el atayım diyorum. Yardımlarınızı esirgemezsiniz Smile

Elelrinize sağlık. Çok güzel çalışmalar.


Bu modeli tamamladığımda size göndermeyi ve kamyon dan borcunuz olan render'i istiyorum Smile . Otomobil yapmaya başladığınız da elbette ki elimden ne gelir ise yardımcı olurum. Zaten hepsi bildik yöntemler, tanıdık şeyler. Karakalem ve resim üzerinde de becerim var. Aynı zamanda, çocukluğumda oyuncak arabalarımı ben yapardım (kartondan). Bu sayede maket yapma konusunda da elim yatkındır. Tüm bunları birleştirince de 3D model otoları yapmakta pek zorluk çekmiyorum sayılır (elbette elim yatkınlaştıktan sonra). Sadece çok uzun sürüyor Smile
 


img216.imageshack.us/img216/2487/0012tiq.jpg

img56.imageshack.us/img56/4866/0013edh.jpg

img56.imageshack.us/img56/5744/0014t.jpg
 


Bir öncekiler daha başarılı idi. HDRI var gibi öncekiler.

Yasin cim,
Bİr konuya değinmek istiyorum. Bu başlık altında projelerimiz fazlalaşırsa eğer, ayrı projelerimiz ayrı başlıklar dahilinde sunabiliriz.
Smile
Düzenleyen nesriny Düzenleme Tarihi: 30-08-2009 10:17
 


Benim de yasinx'den taleplerim var. Hyper ile dış mekan renderı (elinizde yoksa ali size verebilir)
Ayrıca reno symbol 2009 modelinin render'ı. Smile Platin gümüşü. Smile

Model yarışmasında size taraf çıkarım, torpil uygularım el altından eğer yaparsanız. Grin
 


ya arkadaşlar bu boyaya cilalanmış görüntüsü nasıl veriyoruz, ben de can sıkıntısı bir araba yaptım da boyayı ayarlayamıyorum bir türlü...
 


reflection-glossines. Smile
Düzenleyen nesriny Düzenleme Tarihi: 16-07-2009 13:25




ssg tarafından yazılan metin:
ya arkadaşlar bu boyaya cilalanmış görüntüsü nasıl veriyoruz, ben de can sıkıntısı bir araba yaptım da boyayı ayarlayamıyorum bir türlü...


Su ile boyama yaptığınızda, boya penceresinden 'edit' bölümüne girip en altta bulunan 'Opacity' bölümünde yer alan 100 rakamını 99'a düşürdüğünüzde, render sırasında (V-Ray Render için) boyanız parlaklık kazanacaktır. 99 dan daha küçük sayılar girdiğiniz de, boyalı alan şeffaflaşmaya başlayacaktır. Yani, aynı uygulamayı 80 ve daha altı sayılar kullanarak cam görüntüsüne gide bilirsin.
F650 resimlerinde görülen parlaklık tarif ettiğim şekilde kullanılmamıştır. HyperShot kullandığım için buna gerek duymuyorum. Farklı renderlerde (özellikle V-Ray için), tarif ettiğim yöntemi kullanmanız yeterli olacaktır.
Nesriny hanımın bahsettiğ yöntem ise render programı içerisinde yapmanız gereken ayarlardır.
 


Ford F650 modelini 3D Warehouse'den indire bilirsiniz. Ford F650 yazmanız yeterli olacaktı

Leave a Reply