- Renault Latitude, “business class” yani makam
aracı olarak kullanılabilecek, üst segmente hitap eden Renault/Nissan D
platformu üzerinde geliştirilmiş Güney Kore’de (L43) Renault Samsung SM5
ismiyle tanıtılan bir araç. Araç ilk kez Haziran 2010′da Moskova Auto
Show’da dünyaya tanıtıldı. Ardından 2010 Paris Motor Show’da görücüye
çıktı ve şimdi 2010 Auto Show İstanbul fuarı ile beraber Türkiye’de
lansmanı yapılacak. 2011 Ocak ayı sonu itibariyle Türkiye pazarında
satışta olacak.
- Renault Latitude, Fransızca hem enlem, hem de özgürlük
anlamına gelmekte. Fransa ve Güney Kore’de tasarlanan, Renault ve
Nissan birlikteliğinin tüm unsurlarını üzerinde toplayan araç, Güney
Kore’deki Renault-Samsung-Motors’un SM3, SM5, SM7, QM5 modelleri ve
Renault Koléos üretimi yapan Busan fabrikasında üretiliyor. Renault
Latitude’ün 50′den fazla ülkede aşamalı olarak satılması amaçlanmakta.
2010 sonbaharından itibaren başta Rusya, Fas, Cezayir, Ukrayna olmak
üzere Asya, Afrika, Körfez Ülkeleri, Avustralya ve Meksika’da satışa
satışa sunulacak. Ülkemizde ise 2011 başlarında aracı yollarda
görebileceğiz. Sizde aracı keşfetmek isterseniz web sitesi ni ziyaret edebilirsiniz.
Aracın genel özellikleri:
- 4.888 mm uzunluk, 1.832 mm genişlik, 1.495 mm yükseklik ve 2.762 mm aks mesafesi,
- 477 lt’lük bagaj hacmi (şişirme kiti ile 511),
- Önde 1.460 mm ve arkada 1.440 mm omuz genişliği ve 251 mm diz mesafesi
(segmentinin en iyisi) ile üst düzey iç mekan genişliği,
- 2/3;1/3 katlanabilen rahat geniş arka koltuklar, sınıfının en geniş minder mesafesi,
- 9,6 litrelik aydınlatmalı ve soğutmalı torpido gözü ve 2,4 litrelik
orta konsol gözü başta olmak üzere çok sayıda eşya yerleştirme eşya
gözleri.
- LED teknolojisini kullanan arka stop lambaları,
- Baz donanım seviyesinden itibaren standart klima sistemi, arka
koltuklarda havalandırma ızgaraları ve üç bölgeli otomatik klima, çift
modlu iyonizer (D segmentinde bir ilk) ve çift parfüm dağıtıcısı ile
sınıfında tek olan hava kalitesi kontrol sistemi, 4 aşamalı entegre
masaj sistemli sürücü koltuğu, araçtan uzaklaşıldığında kapıları
kilitleyen “kart eller serbest” kilitleme sistemi, 2011′den itibaren
sunulacak olan Carminat TomTom yeni entegre navigasyon sistemi, “3D
Sound by Arkamys”, “Bose Premium”, Bluetooth telefon ve “Plug&Music”
dijital bağlantı seçenekleri içeren geniş audio sistemleri, viraj
aydınlatmalı bi-xenon farlar, ön ve arka park sensörleri, geri görüş
kamerası yer alıyor.
- Aracın motor seçenekleri satıldığı bölgeye göre değişim
göstermekte. 4 benzinli ve 8 dizel versiyon içeren geniş motor yelpazesi
sunmakta. Aracın ilk olarak satılacağı pazarlarda 4 motor seçeneği ile
sunulacak. Türkiye’de Fluence’da da kullanılan ama ülkemize getirlmeyen
2.0lt 139 beygir güç, 191 Nm tork üretebilen benzinli motor sürekli
değişken oranlı otomatik şanzımanla (CVT) kombine edilmiş olarak, ikinci
benzinli motor ise Nissan’dan alınan 2.5lt’lik 177 beygir güç, 233 Nm
tork üreten ve 6 ileri vitesli otomatik şanzımanla eşleştirilmiş. Bu iki
benzinli modelin ortalama yakıt tüketimi sırasıyla 8.3 ve 9.7 litre/100
km olarak belirtilmiş. Dizel üniteler ise Laguna’da da kullanılan 2lt
150 beygirlik 6 ileri otomatik şanzımanlı ve 175 beygir gücünde 6 ileri
manuel şansımanlı olarak listelenmiş. Bunların haricinde ise 3 litre
hacimli v6 turbo dizel motoru 240 beygir güç üretmekte ve 6 ileri
otomatik şanzıman ile sunulmakta.
- Renault Latitude modelini üst sınıfa özellikle makam aracı
olabilecek araçlar kategorisinde olacağını belirtmiş. 1992-2000 yılları
arasında üretilen Safrane vardı. 2001 yılında Vel Satis modeli bence
doğal bir faciaydı bu araç ve Safrane’nin yerini aldı. Şimdi ise
Latitude bu görevi üstlenecek diye bir durum ortaya çıkıyor. Ama araca
bakıyorum Laguna III tarzında büyük aile aracı sınıfında yer alıyor.
İşte bu da Cabriosu Gençlere Özel;