Car Condition

Model Year

Maker

Body type

Price range


08 Temmuz 2011, 10:05
Her türlü yol şartlarında ilerleme kabiliyetine sahip araçlar her zaman dikkatleri üzerine çekmeyi başarmıştır. Yollara meydan okuyan bir karakterlerinin olmasının yanında, son derece hırçın görünümleri de bulunan pick up araçlar son dönemlerin yükselen yıldızlarından. Ülkemizde de bu araçların yakaladığı başarının hatırı sayılır olduğunu da belirtmek isteriz. Sınıf büyük olunca, buraya çevrilen gözlerin sayısında da önemli bir artış olması kaçınılmaz oldu ve son olarak Volkswagen‘in Amarok adını verdiği modeli ava çıktı.
VW Amarok1Fotoğraf: Volkswagen Amarok
Sahip olduğu özellikleri ile bu sınıfın dengelerini karşılayan ve müşteri beklentilerine cevap veren Amarok, ülkemizde 2.0 lt TDI dizel motor seçeneği ile satışa sunuluyor. 163 HP ve 400 Nm tork üreten dizel motoru ile her türlü zemine başarıyla kafa tutabileceği belirtilen Amarok’un ülkemizdeki satış fiyatı 51.950 TL’den başlıyor. İki tekerlekten çekiş sistemine sahip olan versiyonu ile bu fiyat ödenerek satın alınabilen Amarok’ta fiyat seviyesi, dört tekerlekten çekiş sistemine sahip olan versiyonda ise 59.950 TL’ye yükseliyor.
Bu aracın en fazla dikkat çeken yönü, onun safkan bir karaktere sahip olması. Kendisine özgün çizgileri ile dikkat çeken Amarok, meydan okuyan bir yapıya sahip ve kaslı detayları ile kendisi için av zamanının geldiğini haykırıyor. Heybetli, yırtıcı tasarımı ve yüksek yapısı ile Amarok, küçük bir tank izlenimi uyandırıyor. Amarok, şişkin ve bol kaslı tasarımı ile bu sınıfın dikkat çeken modellerinden olmayı başardı. Özellikle öne doğru uzayan burun yapısı sayeinde Amarok son derece agresif ve sinirli görünüyor. Test aracında kullanılan gri renk bu hatların görünmesini biraz engelleyen bir renk olmuş. Belki aracın yan tarafını dolaşacak plastik kaplamalarla bu renk bile iyi görünebilir ama iddialı tasarımı biraz engelliyor. Pick-up sınıfı araçların arka kısmında bulunan uzun bagaj alanı tasarımı, bazı durumlarda çekici hatların önüne geçen sonuçlar ortaya çıkarıyor. Bu olumsuzluk Amarok için de aynen geçerli. Bu uzun bölüm özellikle profilden ve arkadan bakıldığında çok iyi görünmüyor. Bazı modellerde arka tarafta sunulan ve roll barları andıran çelik borularla bu bölümün daha iyi görünmesi sağlanabilir.
Söz konusu yaşam alanı olduğunda ise öncelikli olarak iniş ve binişlerin normal araçlara göre biraz daha zor olduğunu bilmeniz gerekiyor. Yüksek yapı nedeniyle zaten bu kaçınılmaz bir sonuç. Yaşam alanına yerleştirilen tutamaklarla iniş binişlerin biraz daha rahat olması sağlanmış. İç mekana geçilmesinin ardından gözler biraz olsun daha özgün ve aracın dış çizgileri ile daha uyumlu olan bir tasarım arıyor. VW Grubu’nun tüm araçlarında kullandığı ortak bir kokpit tasarımı ve aynı orta konsolun sunuluyor olması biraz garipseniyor. Bize göre bu tasarım anlayışının, en azından karakteri bu kadar farklı olan bir araçta biraz daha özgün olması gerekiyor. Kumanda elemanlarında bile en ufak bir değişiklik olmaması gerçekten garip bir durum. Bunun yanında dört tekerlekten çekiş sisteminin devreye alındığı bölüm de biraz daha iyi görünmeyi hak ediyor. Her türlü yol şartına meydan okuyacak olan bir araçta, bu sistemin devreye alınacağı kumanda elemanı bu kadar silik kalmamalıydı.
2011 volkswagen amarok ic gorunumFotoğraf: Volkswagen Amarok İç Görünüm
Amarok‘un yaşam alanında sunulan genişlik de oldukça iyi. Görüş konusunda arka tarafın uzun yapısı nedeniyle, park manevralarında zorluk yaşanıyor. İç mekanda orta konsol üzerine tutturulmuş olan küllüğün tasarımı da garip. En azından bu bölüme metal kaplamalar ya da farklı bir desen uygulaması ile önemli bir farklılık yaklanabilirmiş.
Sürüş karakteri açısından öncelikle devasa görüntünün şehir kullanımı için zorluk anlamına geldiğini söylemeliyiz. Kısa şasi ile 5181 mm, uzun şasi ile 5254 mm uzunluğunda olan Amarok‘u şehir içinin kalabalık trafiğinde kullanmak gerçekten de zor. Ama size diğer araçların gösterdiği saygıyı fark ettiğiniz anda, bu bir zorluk olmaktan çıkıyor. Çünkü yollar sanki sizin için özel olarak boşaltılıyor ve keyif veriyor. 3095 mm dingil mesafesi sunan araç küçük bir tank gibi duruyor ve çevrenizdekiler de bunu çok rahat bir şekilde fark ediyor.
Hızlı otoyol kullanımlarında ise ön tarafta bulunan iki kişi keyif verici bir yolculuk yapıyor. Fakat arka taraftakiler için biraz sert, biraz sarıntılı bir sürüş kaçınılmaz bir son oluyor. 938 km kadar bir taşıma kapasitesine sahip olan Amarok, yüklü olduğu durumlarda arka taraftaki yolcular için biraz daha iyi bir seyahate imkan tanıyor. 163 HP güç üreten motor 1500 d/d’den itibaren kullanıma sunduğu 400 Nm’lik tork ile yeterli olan performansı veriyor. 6 ileri oranlı manuel şanzımanla kombine edilen dizel motor ile gerçekten de her türlü yol şartının üstesinden gelebiliyorsunuz. Özellikle yönünüzü araziye çevirip, dört tekerlekten çekiş sistemini devreye aldığınızda, kendinizi “yenilmez” hissediyorsunuz. Performans beklentilerini karşılayan aracın 100 km’de 8.5 lt yakıtla yetinebildiğini görmek de ayrı bir keyif. ESP, ASR, ABS, elektronik difransiyel kilidi, arka difransiyel kilidi, eğitim iniş destek sistemi gibi özellikleriyle Amarok güvenli bir araç olduğunu da vurguluyor. Fren performansı ölçümlerinde güvenlik sınırının biraz üzerinde kalan Amarok, gittiği kadar durabildiğini de böyle ispatlıyor.

Leave a Reply