Car Condition

Model Year

Maker

Body type

Price range

- Renault Latitude, “business class” yani makam aracı olarak kullanılabilecek, üst segmente hitap eden Renault/Nissan D platformu üzerinde geliştirilmiş Güney Kore’de (L43) Renault Samsung SM5 ismiyle tanıtılan bir araç. Araç ilk kez Haziran 2010′da Moskova Auto Show’da dünyaya tanıtıldı. Ardından 2010 Paris Motor Show’da görücüye çıktı ve şimdi 2010 Auto Show İstanbul fuarı ile beraber Türkiye’de lansmanı yapılacak. 2011 Ocak ayı sonu itibariyle Türkiye pazarında satışta olacak.
- Renault Latitude, Fransızca hem enlem, hem de özgürlük anlamına gelmekte. Fransa ve Güney Kore’de tasarlanan, Renault ve Nissan birlikteliğinin tüm unsurlarını üzerinde toplayan araç, Güney Kore’deki Renault-Samsung-Motors’un SM3, SM5, SM7, QM5 modelleri ve Renault Koléos üretimi yapan Busan fabrikasında üretiliyor. Renault Latitude’ün 50′den fazla ülkede aşamalı olarak satılması amaçlanmakta. 2010 sonbaharından itibaren başta Rusya, Fas, Cezayir, Ukrayna olmak üzere Asya, Afrika, Körfez Ülkeleri, Avustralya ve Meksika’da satışa satışa sunulacak. Ülkemizde ise 2011 başlarında aracı yollarda görebileceğiz. Sizde aracı keşfetmek isterseniz web sitesi ni ziyaret edebilirsiniz.
Aracın genel özellikleri:
- 4.888 mm uzunluk, 1.832 mm genişlik, 1.495 mm yükseklik ve 2.762 mm aks mesafesi,
- 477 lt’lük bagaj hacmi (şişirme kiti ile 511),
- Önde 1.460 mm ve arkada 1.440 mm omuz genişliği ve 251 mm diz mesafesi (segmentinin en iyisi) ile üst düzey iç mekan genişliği,
- 2/3;1/3 katlanabilen rahat geniş arka koltuklar, sınıfının en geniş minder mesafesi,
- 9,6 litrelik aydınlatmalı ve soğutmalı torpido gözü ve 2,4 litrelik orta konsol gözü başta olmak üzere çok sayıda eşya yerleştirme eşya gözleri.
- LED teknolojisini kullanan arka stop lambaları,
- Baz donanım seviyesinden itibaren standart klima sistemi, arka koltuklarda havalandırma ızgaraları ve üç bölgeli otomatik klima, çift modlu iyonizer (D segmentinde bir ilk) ve çift parfüm dağıtıcısı ile sınıfında tek olan hava kalitesi kontrol sistemi, 4 aşamalı entegre masaj sistemli sürücü koltuğu, araçtan uzaklaşıldığında kapıları kilitleyen “kart eller serbest” kilitleme sistemi, 2011′den itibaren sunulacak olan Carminat TomTom yeni entegre navigasyon sistemi, “3D Sound by Arkamys”, “Bose Premium”, Bluetooth telefon ve “Plug&Music” dijital bağlantı seçenekleri içeren geniş audio sistemleri, viraj aydınlatmalı bi-xenon farlar, ön ve arka park sensörleri, geri görüş kamerası yer alıyor.
 
- Aracın motor seçenekleri satıldığı bölgeye göre değişim göstermekte. 4 benzinli ve 8 dizel versiyon içeren geniş motor yelpazesi sunmakta. Aracın ilk olarak satılacağı pazarlarda 4 motor seçeneği ile sunulacak. Türkiye’de Fluence’da da kullanılan ama ülkemize getirlmeyen 2.0lt 139 beygir güç, 191 Nm tork üretebilen benzinli motor sürekli değişken oranlı otomatik şanzımanla (CVT) kombine edilmiş olarak, ikinci benzinli motor ise Nissan’dan alınan 2.5lt’lik 177 beygir güç, 233 Nm tork üreten ve 6 ileri vitesli otomatik şanzımanla eşleştirilmiş. Bu iki benzinli modelin ortalama yakıt tüketimi sırasıyla 8.3 ve 9.7 litre/100 km olarak belirtilmiş. Dizel üniteler ise Laguna’da da kullanılan 2lt 150 beygirlik 6 ileri otomatik şanzımanlı ve 175 beygir gücünde 6 ileri manuel şansımanlı olarak listelenmiş. Bunların haricinde ise 3 litre hacimli v6 turbo dizel motoru 240 beygir güç üretmekte ve 6 ileri otomatik şanzıman ile sunulmakta.
- Renault Latitude modelini üst sınıfa özellikle makam aracı olabilecek araçlar kategorisinde olacağını belirtmiş. 1992-2000 yılları arasında üretilen Safrane vardı. 2001 yılında Vel Satis modeli bence doğal bir faciaydı bu araç ve Safrane’nin yerini aldı. Şimdi ise Latitude bu görevi üstlenecek diye bir durum ortaya çıkıyor. Ama araca bakıyorum Laguna III tarzında büyük aile aracı sınıfında yer alıyor.

İşte bu da Cabriosu Gençlere Özel;

http://www.auto-power-girl.com/news_images/renault-latitude-cabrio-prior-debut-paris-auto-show/renault-latitude-cabrio-prior-debut-paris-auto-show-1.jpg

Leave a Reply