Yeni Peugeot 301, sürüş koşullarının bazen zorlu olduğu ve kaliteli iç mekana çok önem veren pazarlara yönelik bir model. Bu nedenle, proje süresince tasarımcıları bu iki unsur yönlendirdi. Peugeot 301’in sınıfında iç mekan genişliği ve sağlamlık açısından referans olması hedefleniyor. Yeni Peugeot 301’in halka yönelik dünya prömiyeri, 1 Kasım 2012 tarihinde Türkiye’de düzenlenecek İstanbul Auto Show Fuarı’nda gerçekleştirilecek. Aynı anda Türkiye’de ve ardından Orta ve Doğu Avrupa, Rusya, Ukrayna, Yunanistan, Mağrip, Orta Doğu, Körfez ve Afrika ülkeleri ile bazı Güney Amerika pazarları gibi çok sayıda başka ülkede satışa sunulacak.
FRANSA RALLİSİ
İsabeyli Tırmanma Yarışı (Galeri 1)
Yeni Peugeot 208
Sedef Adası Işıklar teknesiyle şenlendi
İlgili Galeriler
Markanın tüm dünyada satış hacmi açısından zamanla en önemli modellerinden biri olacak Peugeot 301, sınıfının merkezinde konumlanıyor. Araç, satışa sunulacağı farklıpazarların beklentilerine uyarlanmış olan modern bir tasarım ve standartlar sunuyor.
Böylece, 301 hem duygulara hitap eden ve hem de dayanıklılık sergileyen güçlü karakterli tasarımı ve modern görünüşü ile, Peugeot’nun en yeni tasarım kodlarını üzerinde barındırıyor. Otomobilin tasarımı Peugeot’nun en üst kalite kriterlerinin bir araya getirilmesiyle yönlendirildi.
301, sıcak ülkeler, soğuk ülkeler, bozuk yollar gibi farklı kullanım ve yol koşullarına uyum gösterecek şekilde geliştirildi.
4,44 m uzunluğundaki araç rakiplerinin bir adım önüne geçmesini sağlayan cömert mimarisi ile ayırt ediliyor. Böylelikle sınıfında referans özellikler sunuyor :
- Sınıf lideri dingil mesafesi : 2,65 m
- Arka koltuklarda rekor oturma alanı genişliği : 121 mm’lik diz boşluğu
- 640 litrelik rekor bagaj hacmi
Her durumda sürüş keyfi sağlayan, Peugeot’nun bilgi birikiminden kaynaklanan üstün konfor seviyesiyle birlikte güvenli sürüş özellikleri,
- Çok sayıda güvenlik donanımı: ESP, ABS, 4’e kadar hava yastığı, acil fren destek sistemi, ISOFIX, vs.
Aynı şekilde, son nesil benzinli ve dizel motor seçenekleri, 72 hp ile 115 hp arasında değişen güçleri ve manuel, robotize veya otomatik vites kutularıyla birlikte hedef pazarların beklentilerine uyarlandı :
- Manuel veya robotize vites kutulu 1.2 l VTi 53 kW (72 hp)
- Manuel veya otomatik vites kutulu 1.6 l VTi 85 kW (115 hp)
- Manuel vites kutulu 1.6 l HDi 68 kW (92 hp)
Modernliğin sembolü 301 böylece, sürüş keyfi ve düşük yakıt tüketimini birleştiren teknolojisi sayesinde, 208’den sonra, Peugeot ürün gamının yeni benzinli 3 silindirli (1.2 l VTi) motor gamından yararlanacak ikinci modeli olacak.
301, iç mekanda elektronik klima, cruise control, Bluetooth eller serbest kit ve USB bağlantılı radyo / CD / MP3 çalar, uzaktan kumandalı bagaj kapağı, araç içinden bagaj açma ve arka park yardımı gibi mükemmel bir konfor düzeyi sağlayan modern donanımları bir araya getiriyor.
Yüksek sürüş keyfi sunan emniyetli ve güvenilir bir aile otomobili olmak 301’in hedeflediği çok sayıda ülkede Peugeot’yu başarılı kılan özellikler. Gerçekten de Peugeot 100 yıldan daha uzun geçmişi olan (1889) köklü bir otomobil üreticisi ve otomobil dünyasına damgasını vurmuş ve halen dikkat çeken çok sayıda sedan modelin tasarımcısı (404, 504, 305, 505, 405, 406, 407, 408, 508) konumunda bulunuyor.
Avrupa’da Vigo (İspanya) Fabrikası’nda üretilen yeni Peugeot 301’in uluslararası basın için ilk gösterimi ve tanıtımı dünya prömiyerinde Paris Otomobil Fuarı’nın Basın Günleri’nde yapıldı. Halka yönelik dünya prömiyeri, 1 Kasım 2012 tarihinde Türkiye’de düzenlenecek İstanbul Auto Show Fuarı’nda gerçekleştirilecek. Aynı anda Türkiye’de ve ardından Orta ve Doğu Avrupa, Rusya, Ukrayna, Yunanistan, Mağrip, Orta Doğu, Körfez ve Afrika ülkeleri ile bazı Güney Amerika pazarları gibi çok sayıda başka ülkede satışa sunulacak. İkinci bir aşamada Çin planlanıyor.
Şıklık ve sadelik
301’in tasarımcıları Peugeot Markası’nın yeni kimliğini simgeleyen konsept otomobil SR1’den geniş ölçüde esinlendiler. Dolayısıyla aracın çizgileri saf, esaslı fakat aynı zamanda seçkin. Modern ve yalın tasarımı ve tarzıyla zarafet sergiliyor.
Peugeot’nun son stil kodlarını devralan 301’den heykelsi hatlar ve büyük karoser yüzeyleri ile güçlü ve dinamik bir karakter yayılıyor, bunlar aynı zamanda otomobilin cömert, sağlam ve kalite imajına katkıda bulunuyorlar. Dengeli boyutları araca ince ve şık bir profil kazandırıyor.
301, panjur tasarımı ve kaputun burnunun altında konumlandırılmış marka logosu ile yeni Peugeot stilinin bütün genlerine sahip. Bu marka stili 508’de olduğu gibi, ucunda ön plana çıkarılan Aslan amblemi ile kaputu işleyen hatların hareket noktasını teşkil ediyor. Dinamizm ve sağlamlık hissini artıran logo aynı zamanda 301’in aslan bakışını da ön plana çıkarıyor. Canlı, teknolojik ve aynı zamanda heyecan yüklü logo farların karakteristik eğrisi ile doğrudan SR1’den esinlendi.
Kaput, tampon ve ön çamurluk kesişme noktasında çok teknik bir bölümde yer alan farların dizaynı üzerinde de özel çalışma yapıldı. Gerçekten de, kasa yanlarını kat eden ve çift renkli stop lambalarını boydan boya geçen nervür çizgisi stop lambasının içinde Peugeot’da sık rastlanan bir tema olan ters ‘C’ şeklinde bir damga çiziyor. Ayrıntılara gösterilen özen duygusu ile yönlendirilen tasarımcılar bu çizgiyi stop lambalarının ötesinde bir geri dönüş hareketi içinde incelikle arka çamurluğa kadar uzattılar.
Arkada, tekerlek üzerinde yer alan üçgen şeklindeki dolu C sütunu 301’den yayılan sağlamlık ve dinamik niteliklere katkıda bulunuyor. Bu bölgenin ve bagaj kapağının üst kısmının tasarımı ve arka çamurluğun biçimi konsept model SR1’in yeniden yorumlaması sonucunda ortayla çıktı. Yeni tasarım kodlarının bütün saflığını ve yalınlığını ifade ediyorlar.
Böylece, arka tasarım hem yalın ve hem de statü kazandırıcı bir görünüş sunuyor. Bu bölüm aracın tamamını görsel olarak kuşatan yan omuzlu çizgisiyle karakterli olarak yontuldu. Bu stil benzeşmesi aynı zamanda ön panjurun çevre sınırlarını hatırlatan plaka bölümünün çiziminde de görülüyor. Öte yandan, 301’i biraz daha yola ‘oturtmak’ için tamponun alt kısmında konumlandırılan nervürler en ufak stil ayrıntılarının hangi hassasiyetle işlendiğine tanıklık ediyorlar.
Aracın içinde de, 301’in karakterini ve kişiliğini güçlendirilen bu yalın çizgileri yine buluyoruz. Sadelik, şıklık ve sağlamlık iç tasarımın parolaları.
Buna göre torpido paneli iki büyük yuvarlak kadrandan oluşan bir gösterge tablosu, tipik olarak Peugeot tasarımını çağrıştıran üç kollu direksiyon simidi ve V şeklinde orta konsol ile birlikte sürücüye yönelik bir kokpit gibi tasarlandı. Sağlamlık, kullanılan pütürlü malzemelerin kalitesi ile vurgulanıyor. Donanım düzeyine göre, volfram, perdahlı krom veya parlak siyah dekor veya kaplamalar da bütünün şıklığını arttırıyor.
Ön koltuklar arasında uzayan orta konsol altı gibi, versiyonlara göre sunulan kapı panolarının deseni de otomobile dinamizm kazandırıyor.
Referans oluşturan iç mekân genişliği
Peugeot 301’in iç mekanında hakim olan ilk izlenim genişlik. Gerek önde oturan yolcular için, gerekse arkada oturan yolcular için olsun oturma alanı genişliği kendi pazar segmentinde referans oluşturuyor.
Bu sonucu elde etmek için, tasarımcılar 301 üretiminde kullanılan platformun boyutlarını azami derecede optimize ettiler. Dingil mesafesi 2,65 m’ye çıkarıldı, bu rakam ise halen pazarda bir referans teşkil ediyor, ve tekerlek izleri önde 30 mm ve arkada 10 mm genişletildi. 0,816 m ön dingil çıkıntısı ve 0,974 m arka dingil çıkıntısı ile, toplam uzunluk 4, 44 m’ye ulaşıyor. Bu şekilde yaratılan alan bir yandan yolculara ve öte yandan bagaj hacmine fayda sağlıyor.
İçerde, duyulan ferahlık hissi gerek önde, gerekse arkada cömert ölçülerle sürdürülüyor.
- Ön dirsek genişliği : 1 409 mm,
- Arka dirsek genişliği: 1 395 mm,
Arka koltuklarda diz boşluğu * : 121 mm – segment rekoru.
* : Arka yolcu dizi ile nominal konumundaki sürücü koltuğu arasındaki uzunluk, arka diz mesafesi azami şekilde ileri itilmiş sürücü koltuğu ile 260 mm’ye kadar çıkabiliyor.
Bu rekor alan, özellikle arka yolcularla ilgili olarak müşterilerin büyük bir beklentisini karşılıyor. Çoğunlukla araçlarını ailece kullanan müşteriler 5’e kadar yolcuyu bagajlarıyla birlikte rahatça taşımak için yeterli bir iç mekân genişliği istiyorlar. 301 proje ekiplerinin yaptığı çok sayıdaki görüşme de yeni Peugeot’nun bazı ülkelerde bir şoför tarafından kullanılabileceğini ve bu durumda arkadaki yolcunun bacaklarını rahatça uzatabilmesinin önemli olduğunu ortaya koydu.
Günlük yaşamı kolaylaştırmak için iç mekânda eşya yerleştirme gözleri düzenlendi. Yolcular böylece geniş ön kapı ceplerini, varsa ön kolçak içine ya da kolçak yoksa orta konsolun alt kısmına dahil edilen yerleştirme alanını kullanabilecekler. Geniş torpido gözü ile radyo tipine göre orta konsoldaki yerleştirme birimleri de yolcuların kullanımına sunulan saklama birimlerini tamamlıyor.
Rekor bagaj hacmi
301’in bagaj hacmi iç mekân genişliği ile aynı oranda bir genişlik sunuyor. 35 litresi bagaj halısı altında olmak üzere toplam 640 litre (VDA 210 standardına göre 20 dm3 taban altında 506 dm3). Segmentin rekor hacmi söz konusu!
Bagajı erişilebilir, pratik ve kullanışlı kılmak için tasarımcılar ona dörtgen şekil verdiler. Tek elle ve bir tek hareketle 2/3 – 1/3 yatırılabilen koltuk sırtlıkları sayesinde, donanım seviyelerine göre bagaj ve eşya yüklenmesine ayrılan hacim 1038 dm3 hatta bütün arka alan tavana kadar kullanılırsa 1 352 dm3 e ulaşabiliyor.
Sınıfının en cömert yaşam alanını sunan yeni Peugeot 301 hedeflediği yeni müşteri kitlesini fethetmek için büyük kozlara sahip.
Eşsiz bir sürüş keyfi
Peugeot yürüyen aksamlarının kalitesi bakımından genel kabul gören bir markadır. Yeni 301 en üst düzeyde dinamik sürüş özellikleri göstererek Markanın bu ününü pekiştiriyor.
Ön takım Mc Pherson tipinde ve arka takım deforme olabilen bir kirişle donatıldı. Son nesil Peugeot modellerde sunulan süspansiyon sistemleri yeni 301’de de kullanıldı (208, 308, 3008, vs.). Mühendislerin mükemmel şekilde hakim olduğu bu yürüyen aksam yol koşulları ne olursa olsun konfor ile yol tutuşu arasında en iyi dengeyi sağlayacak şekilde adapte edildi ve geliştirildi. Böylece, en iyi ayarları tanımlamak için birçok kıtada on binlerce kilometre test yapıldı. Buna göre 301 yolun engebelerini mükemmel şekilde süzüyor. Kasa tutuşu ve kabin konforu, otomobil çukurlarla dolu son derece bozuk yollardayken bile en üst düzeyde yer alıyor.
Mantıksal olarak iyi durumdaki yollarda otomobilin dinamik özellikleri mükemmel kalıyor.
Bu başarılı yürüyen aksam ile birleşen elektrik destekli direksiyon sistemi otomobilin hızı ne olursa olsun hassas sürüş duyumları sağlıyor.
Şehir içinde manevra kabiliyetini artırmak üzere park manevraları ve düşük hızda efor düzeyi minimuma indirildi.
Uzun kullanım ömrü ve kaliteye yönelik sağlam tasarım
301’in tasarımı farklı yol koşullarında, sıcak, soğuk veya nemli iklim şartlarının ağırlaştırdığı ortamların üstesinden gelmek üzere tasarlandı. Dünyanın dört bir yanında gerçekleştirilen çok sayıda test mühendislerin sağlam, zorlu koşullarda müşteri beklentilerini en iyi şekilde karşılayan bir otomobil yaratmak için en uygun seçimleri yapmalarını sağladı.
Böylece, süspansiyon aksamı bütün versiyonlarda farklı yol şartlarına göre adapte edildi. Soğuğa karşı en iyi davranışı sağlayan malzemeden üretilen çamurluklar 14 cıvata ile sabitlendi. Cömert boyutları sayesinde çamurluklar azami bir kapsama ve motor bölümü için çakıl ve taş sıçramalarına karşı etkin bir koruma sağlıyorlar.
Toz, nem ve bu iki elementin yarattığı gürültüyle mücadele için kapılara bir çift sızdırmazlık duvarı kondu.
Zaman içinde sürekli kalan bir sağlamlık sunmak için, kabin içinde ve aracın dışında çok sayıda parça ve aksam vidalandı.
Bazen sertleşen bu yaşam ve kulanım koşularına adaptasyon için bazı parçalar da yeniden gözden geçirildi. Böylece, motorun hava beslemesi son derece etkin bir hava/su ayırma sistemi içeriyor ve daha serin bir havayı kabul etmek üzere cepheden yapılıyor. Seçilen korna borulu değil, suya karşı dayanıklı olan diyafram tiptedir.
“Çok soğuk” olarak tabir edilen ülkeler için mevcut olan yenilikçi bir ön cam altı ısıtma sistemi yoğun donma durumunda cam sileceklerinin yapışık kalmasını önlüyor. Aynı şekilde, ısıtıcı elektrik rezistansları iç mekânın daha hızlı ısıtılmasını sağlıyorlar.
Sıcak ülkelerin beklentilerin karşılamak için, cephedeki havalandırma menfezlerinin yeri ve boyutları iç mekânda serin havanın daha iyi ve daha hızlı dağılımını sağlamak üzere özel olarak etüt edildi.
Her donanım, her detay zorlu iklimlere adaptasyon ve sağlamlık düşüncesiyle yeniden düşünüldü.
Bir otomobilin sağlamlığı aynı zamanda yüksek kaliteli fabrika montajından geçiyor. İspanya’da Vigo fabrikasında üretilen yeni Peugeot 301 bu nedenle PSA Grubu’nun en iyi imalat standartlarından yararlanıyor. Örneğin, boşluk ve hizaların kontrolü 508 ile aynı standartlara uyuyor ve beklenen kalite düzeyi 208 ile aynı seviyede yer alıyor. Aynı şekilde, otomobilin tasarımını mükemmelleştirmek için 4 000 000 km kalite test sürüşü gerçekleştirildi.
En modern güvenlik donanımları
301 modern tasarımlı kompakt bir sedan. Dolayısıyla en yeni güvenlik donanımlarını içeriyor.
Ülkelere ve motor seçeneklerine göre, yeni Peugeot 301 ESP, ABS, EBD, EBA (acil fren yardımı) veya ani bir frenajda otomatik yanan flaşörlerle donatılabiliyor.
Aynı şekilde, 301 ile sayıları 4’e varan hava yastığı (ön hava yastıkları ve öndeki sürücü ve yolcu için kafa/göğüs yan hava yastıkları) ile aktif ön gergili ön emniyet kemerleri sunulabiliyor. Arka yan koltuklarda iki Isofix bağlantısı ile çocuklar da unutulmadı.
Frenler yönünden, ön tekerlekler hava kanalcıklı disklerle arka tekerlekler ise kampanalarla donatıldı.
Eksiksiz son nesil motor gamı
301 motor seçenekleri de aynı modernlik hedefine cevap veriyorlar. Dolayısıyla Peugeot’nun bu yeni kompakt sedanı da son nesil motorlarla donatıldı. Performans ile düşük yakıt tüketimini bir araya getiren bu benzinli ve dizel motorlar 72 hp ilâ 115 hp arasında değişen güçleriyle ve manuel, robotize ve otomatik vites kutularıyla hedef pazarların beklentilerini karşılıyorlar :
1.2 l VTi 53 kW (72 hp) manuel ve robotize vites kutusuyla
1.6 l VTi 85 kW (115 hp) manuel veya otomatik vites kutusuyla
1.6 l HDi 68 kW (92 hp) manuel vites kutusuyla
3 silindirli yeni motor 1.2 l VTi 72 hp
301, 208 modelinden sonra, yeni 3 silindirli benzinli Euro 5 (1.2 l VTi) motor gamından yararlanan Peugeot gamının ikinci modelidir; bu motor teknolojisi sayesinde 301 sürüş keyfi ile düşük yakıt tüketimini bir arada sunuyor.
Ağırlık azalması (eşdeğer özellikli bir 4 silindirliye göre -25 kg) ve sürtünmelerin azaltılması (-%30) bu kompakt motor bloğunun geliştirilmesine yön gösterdi. Silindir bloğu ve motor kapağı alüminyum alaşımdan yapıldı, egzoz manifoldu ise motor kapağı ile bütünleştirildi. Balans mili, değişken silindir hacimli yağ pompası, kavramalı su pompası ve silindirlerin eksantrikliği bu son nesil üç silindirlileri karakterize eden ileri teknoloji örnekleridir.
Burada motor değişken benzin kaliteleri ile uyumlu özel pistonların benimsenmesiyle (87 oktandan itibaren) ve yeni bir egzoz hattıyla Avrupa’dan daha geniş bir kullanıma adapte edildi.
53 kW (72 hp) azami güç, 3 000 d/d’da 110 Nm azami tork, karma parkurda 5,3l/100 yakıt tüketimi ve 124 g/km CO2 emisyonu ile aracın performansları mantıksal olarak artış gösteriyor.
1.2 l VTi motorun robotize vites kutulu bir versiyonu 2013 yılında ürün arzını tamamlayacak.
Benzinli motor 1.6 l VTi 115 hp
Bu 4 silindirli 16 supaplı hafif alaşımdan üretilen benzinli blok, sürekli değişken sübap zamanlaması sistemli (VVT) emme eksantrik mili ile donatıldı ve performansında herhangi bir bozulma olmaksızın 87 oktana kadar benzinlere uyum gösterebiliyor.
3 silindirli motorlarda olduğu gibi, sürtünmeleri azaltmak için önemli bir çalışma yapıldı (karter sonu rodajı, küçültülmüş segmentli piston, vs.). Bundan da CO2 emisyonlarında azalma elde ediliyor ve bu düşüş oranı değişken debili bir yağ pompasının benimsenmesiyle daha da yüksek boyutlara ulaşıyor.
Azami gücü 85 kW (115 hp) ve azami torkuna 150 Nm de 4 000 d/d’da ulaşılıyor. Aynı zamanda Euro 5 standardı ile uyumlu olan bu modern motor manuel veya otomatik vites kutusu ile eşleşiyor.
Dizel motor 1.6 l HDi 92 hp
Dünyada en çok üretilen dizel motor bu araçta en son Euro5 uyumlu tanımı ile mevcut. Azami 68 kW (92 hp) güç ve düşük devirlerden itibaren 230 Nm tork geliştiren (1 750 d/d’da) motor sadece 112 g/km CO2 emisyonu ile 4,3 l/100 km karma tüketim değerleri sergiliyor. Hem tutumlu ve hem de performanslı olan bu motor 5 ileri manuel vites kutusu ile sunuluyor.
Mükemmel uyarlanmış donanımlar
Müşterilerle yapılan çok sayıda etüt ve anket en çok beklenen ve müşterilerin kullanım ihtiyaçlarına en uygun donanımların hangileri olduğunun belirlenmesini sağladı.
Isı konforu ile ilgili olarak, 301 modeli 4 kademeli bir kalorifer/klima ile donatılabiliyor. Donanım düzeylerine göre manuel ve elektronik klimalar sunuluyor. Bununla birlikte, sıcak ülkelerde sürüş alışkanlıklarının gözlenmesi tasarımcıları özel bir ‘AC Max’ tuşu yaratmaya sevk etti; bu tuş elektronik klimada bir kez basılarak maksimum soğutma elde edilmesine olanak veriyor.
Benzin istasyonunda yakıt almak için sürücünün aracından inmesine gerek olmadığından, Peugeot 301 ile içerden benzin deposu kapağı açma kumandası standart olarak sunuluyor. Aracın içinde sürücü tarafında zeminde yer alan bir çekme kablosu bu kapağın içerden açılmasını sağlıyor.Bagaj kapağı da torpido paneli üzerinde ya da uzaktan kumandalı merkezi kilit donanımlı araçlarda HF uzaktan kumanda üzerindeki tuşlar yardımıyla içerden açılabiliyor.
301’in son nesil elektronik mimarisi (Eco 2010 tipi Full Can) ayrıca kapıların araç seyir halindeyken kilitlenmesini sağlıyor.
Her modern araçta olduğu gibi, 301’de de donanım düzeylerine göre elektrikli ve ısıtmalı dikiz aynaları ile 4’e kadar elektrik kumandalı cam mevcut olabiliyor.
Sürüşe yardım konusunda ise, sesli ve görsel ikazlı arka park yardımı tercih edilebilirken, hız sabitleyici/sınırlayıcı standart olarak sunuluyor.
Yeni Peugeot 301 ile yolculukları daha da hoş kılmak için, iki farklı tip ses sistemi sunuluyor.
RDE oto-radyo MP3 uyumlu CD RDS tipinde ve ön panelinde bir de jack bağlantısı var. Kaliteli bir ses performansı sağlamak amacıyla kokpit panelinin üst kısmında konumlandırılan geniş bantlı iki hoparlöre bağlı.
I-Pod uyumlu üst gam oto-radyo RD45 ise ayrı konumlandırılan jack/USB bağlantıları, ‘bluetooth’ eller serbest kiti ve arkada iki ilave hoparlörün varlığı ve direksiyon simidi altındaki uydu kumandaları ile ayırt ediliyor. Oto-radyo üzerindeki tek renkli bir ekranda audio sistemine ilişkin veriler görüntüleniyor. Öte yandan, Arkamis akustik sinyal işleme sistemi sayesinde mükemmel kalitede bir ses veren bu donanımla aynı zamanda ‘audio streaming’ fonksiyonu da sunuluyor. Ve USB bağlantısı sayesinde aynı zamanda aracın içinde geçen uzun saatler boyunca akıllı telefon ve uygulamalarının kullanımı mümkün oluyor.
Pratik ve faydalı bir gam yapısı
301’in felsefesi, satıldığı her pazarın koşullarına en iyi şekilde adapte olmaktır. Birçok kıtada geniş bir uluslararası satış kapsamı olan model, pazarlara ve müşteri ihtiyaçlarına göre çok sayıda gam yapısında hazırlandı.
Eksiksiz aksesuar seçenekleri
301 sahiplerinin beklentilerin karşılamak ve otomobilin verdiği kullanım keyfini arttırmak için Peugeot aracın pazar konumlandırmasıyla mükemmel uyumlu geniş bir aksesuar gamı geliştirdi. Geleneksel referanslara ilaveten (paspas, bagaj teknesi, yarı entegre GPS navigasyon, vs.), aşağıdaki aksesuar çeşitlerinin de hatırlatılmasında yarar görüyoruz:
Kişiselleştirme
- S Line : 208 ile başlatılan Peugeot Markası’nın spor ağırlıklı bu yeni aksesuar serisi 301 ile de müşterinin beğenisine sunuluyor. Peugeot stil ekipleri tarafından tasarlanan bu aksesuar serisi siyah ve kırmızı noktalardan oluşan güçlü ve kolayca belirlenebilen bir renkli tasarım kodu ile ayırt ediliyor.
Bu seride aracın içi ve dışı ile ilgili çok sayıda aksesuar yer alıyor:
- 16'' alüminyum jantlar ve 'S Line' jant göbeği
- Kırmızı kenar şeritli cilalı siyah ön spoiler
- C sütunu stikerleri: Şerit veya damalı, gri degrade renkli
- Özel paspaslar: Kırmızı kenar şeritli siyah veya damalı
- 'S Line ' logolu kapı eşik korumaları
- Cilalı siyah/kırmızı şeritli veya damalı iç dikiz aynası gövdesi
- Alüminyum vites topuzu ve el freni kolu;
- Buna paralel olarak, daha klasik ve statü kazandırıcı kromajlı bir kişiselleştirme aksesuarı gamı da sunuluyor. Sis farı kapakları, dikiz aynası mahfazaları ve egzoz çıkışlarından oluşan bu seri de soylu ve kaliteli malzemeleri sayesinde aracın şık ve seçkin bir şekilde kişiselleştirilmesini sağlıyor;
Koruma ve taşıma çözümleri
Eksiksiz bir aksesuar gamı da aracın gerek içinde gerekse dışında mükemmel bir korumayı sağlıyor. Bu seride örneğin yükleme bölümünün göze çarpmayan bir şekilde korunması için şeffaf bir bagaj eşiği kaplaması yer alıyor.
Çeki demiri, tavan barları, tavan sepeti (yenilik), bisiklet taşıyıcı, kayak taşıyıcı ve tavan bagajı gibi aksesuarlar da 301’in yük taşıma kapasitesinin biraz daha arttırılmasına olanak veriyor.
Zamana meydan okuyan zarafet sembolü renkler ve malzemeler
301’in şıklığını ön plana çıkarmak için, renk kartelasını oluşturmak amacıyla 7 farklı renk seçildi: Meşe kahve, Bronz bej, Boğaziçi mavi, Köpekbalığı grisi, Alüminyum gri, Alp beyaz ve Onyx siyah.
Bu metalik veya opak gövde renklerine eşlik eden döşeme tonları da 301’in iç mekanından yayılan kalite ve güvence hissine katkıda bulunuyor. İki farklı ambiyans sunuluyor: Tek renkli Mistral Siyahı ve bazı pazarlarda büyük beğeni gören açık tonlu çift renkli Lama.
Uluslararası hedefleri olan bir sedan
Peugeot 301 1 Kasım’dan itibaren Türkiye’de, ardından Orta ve Doğu Avrupa’da, Rusya’da, Ukrayna’da, Yunanistan’da, Kuzey Afrika, Orta Doğu, Körfez ve Afrika ülkelerinde, bazı Latin Amerika pazarlarında, ve sonra da ikinci bir aşamada Çin’de piyasaya sürülecek.
Böylece, 301 hem duygulara hitap eden ve hem de dayanıklılık sergileyen güçlü karakterli tasarımı ve modern görünüşü ile, Peugeot’nun en yeni tasarım kodlarını üzerinde barındırıyor. Otomobilin tasarımı Peugeot’nun en üst kalite kriterlerinin bir araya getirilmesiyle yönlendirildi.
301, sıcak ülkeler, soğuk ülkeler, bozuk yollar gibi farklı kullanım ve yol koşullarına uyum gösterecek şekilde geliştirildi.
4,44 m uzunluğundaki araç rakiplerinin bir adım önüne geçmesini sağlayan cömert mimarisi ile ayırt ediliyor. Böylelikle sınıfında referans özellikler sunuyor :
- Sınıf lideri dingil mesafesi : 2,65 m
- Arka koltuklarda rekor oturma alanı genişliği : 121 mm’lik diz boşluğu
- 640 litrelik rekor bagaj hacmi
Her durumda sürüş keyfi sağlayan, Peugeot’nun bilgi birikiminden kaynaklanan üstün konfor seviyesiyle birlikte güvenli sürüş özellikleri,
- Çok sayıda güvenlik donanımı: ESP, ABS, 4’e kadar hava yastığı, acil fren destek sistemi, ISOFIX, vs.
Aynı şekilde, son nesil benzinli ve dizel motor seçenekleri, 72 hp ile 115 hp arasında değişen güçleri ve manuel, robotize veya otomatik vites kutularıyla birlikte hedef pazarların beklentilerine uyarlandı :
- Manuel veya robotize vites kutulu 1.2 l VTi 53 kW (72 hp)
- Manuel veya otomatik vites kutulu 1.6 l VTi 85 kW (115 hp)
- Manuel vites kutulu 1.6 l HDi 68 kW (92 hp)
Modernliğin sembolü 301 böylece, sürüş keyfi ve düşük yakıt tüketimini birleştiren teknolojisi sayesinde, 208’den sonra, Peugeot ürün gamının yeni benzinli 3 silindirli (1.2 l VTi) motor gamından yararlanacak ikinci modeli olacak.
301, iç mekanda elektronik klima, cruise control, Bluetooth eller serbest kit ve USB bağlantılı radyo / CD / MP3 çalar, uzaktan kumandalı bagaj kapağı, araç içinden bagaj açma ve arka park yardımı gibi mükemmel bir konfor düzeyi sağlayan modern donanımları bir araya getiriyor.
Yüksek sürüş keyfi sunan emniyetli ve güvenilir bir aile otomobili olmak 301’in hedeflediği çok sayıda ülkede Peugeot’yu başarılı kılan özellikler. Gerçekten de Peugeot 100 yıldan daha uzun geçmişi olan (1889) köklü bir otomobil üreticisi ve otomobil dünyasına damgasını vurmuş ve halen dikkat çeken çok sayıda sedan modelin tasarımcısı (404, 504, 305, 505, 405, 406, 407, 408, 508) konumunda bulunuyor.
Avrupa’da Vigo (İspanya) Fabrikası’nda üretilen yeni Peugeot 301’in uluslararası basın için ilk gösterimi ve tanıtımı dünya prömiyerinde Paris Otomobil Fuarı’nın Basın Günleri’nde yapıldı. Halka yönelik dünya prömiyeri, 1 Kasım 2012 tarihinde Türkiye’de düzenlenecek İstanbul Auto Show Fuarı’nda gerçekleştirilecek. Aynı anda Türkiye’de ve ardından Orta ve Doğu Avrupa, Rusya, Ukrayna, Yunanistan, Mağrip, Orta Doğu, Körfez ve Afrika ülkeleri ile bazı Güney Amerika pazarları gibi çok sayıda başka ülkede satışa sunulacak. İkinci bir aşamada Çin planlanıyor.
Şıklık ve sadelik
301’in tasarımcıları Peugeot Markası’nın yeni kimliğini simgeleyen konsept otomobil SR1’den geniş ölçüde esinlendiler. Dolayısıyla aracın çizgileri saf, esaslı fakat aynı zamanda seçkin. Modern ve yalın tasarımı ve tarzıyla zarafet sergiliyor.
Peugeot’nun son stil kodlarını devralan 301’den heykelsi hatlar ve büyük karoser yüzeyleri ile güçlü ve dinamik bir karakter yayılıyor, bunlar aynı zamanda otomobilin cömert, sağlam ve kalite imajına katkıda bulunuyorlar. Dengeli boyutları araca ince ve şık bir profil kazandırıyor.
301, panjur tasarımı ve kaputun burnunun altında konumlandırılmış marka logosu ile yeni Peugeot stilinin bütün genlerine sahip. Bu marka stili 508’de olduğu gibi, ucunda ön plana çıkarılan Aslan amblemi ile kaputu işleyen hatların hareket noktasını teşkil ediyor. Dinamizm ve sağlamlık hissini artıran logo aynı zamanda 301’in aslan bakışını da ön plana çıkarıyor. Canlı, teknolojik ve aynı zamanda heyecan yüklü logo farların karakteristik eğrisi ile doğrudan SR1’den esinlendi.
Kaput, tampon ve ön çamurluk kesişme noktasında çok teknik bir bölümde yer alan farların dizaynı üzerinde de özel çalışma yapıldı. Gerçekten de, kasa yanlarını kat eden ve çift renkli stop lambalarını boydan boya geçen nervür çizgisi stop lambasının içinde Peugeot’da sık rastlanan bir tema olan ters ‘C’ şeklinde bir damga çiziyor. Ayrıntılara gösterilen özen duygusu ile yönlendirilen tasarımcılar bu çizgiyi stop lambalarının ötesinde bir geri dönüş hareketi içinde incelikle arka çamurluğa kadar uzattılar.
Arkada, tekerlek üzerinde yer alan üçgen şeklindeki dolu C sütunu 301’den yayılan sağlamlık ve dinamik niteliklere katkıda bulunuyor. Bu bölgenin ve bagaj kapağının üst kısmının tasarımı ve arka çamurluğun biçimi konsept model SR1’in yeniden yorumlaması sonucunda ortayla çıktı. Yeni tasarım kodlarının bütün saflığını ve yalınlığını ifade ediyorlar.
Böylece, arka tasarım hem yalın ve hem de statü kazandırıcı bir görünüş sunuyor. Bu bölüm aracın tamamını görsel olarak kuşatan yan omuzlu çizgisiyle karakterli olarak yontuldu. Bu stil benzeşmesi aynı zamanda ön panjurun çevre sınırlarını hatırlatan plaka bölümünün çiziminde de görülüyor. Öte yandan, 301’i biraz daha yola ‘oturtmak’ için tamponun alt kısmında konumlandırılan nervürler en ufak stil ayrıntılarının hangi hassasiyetle işlendiğine tanıklık ediyorlar.
Aracın içinde de, 301’in karakterini ve kişiliğini güçlendirilen bu yalın çizgileri yine buluyoruz. Sadelik, şıklık ve sağlamlık iç tasarımın parolaları.
Buna göre torpido paneli iki büyük yuvarlak kadrandan oluşan bir gösterge tablosu, tipik olarak Peugeot tasarımını çağrıştıran üç kollu direksiyon simidi ve V şeklinde orta konsol ile birlikte sürücüye yönelik bir kokpit gibi tasarlandı. Sağlamlık, kullanılan pütürlü malzemelerin kalitesi ile vurgulanıyor. Donanım düzeyine göre, volfram, perdahlı krom veya parlak siyah dekor veya kaplamalar da bütünün şıklığını arttırıyor.
Ön koltuklar arasında uzayan orta konsol altı gibi, versiyonlara göre sunulan kapı panolarının deseni de otomobile dinamizm kazandırıyor.
Referans oluşturan iç mekân genişliği
Peugeot 301’in iç mekanında hakim olan ilk izlenim genişlik. Gerek önde oturan yolcular için, gerekse arkada oturan yolcular için olsun oturma alanı genişliği kendi pazar segmentinde referans oluşturuyor.
Bu sonucu elde etmek için, tasarımcılar 301 üretiminde kullanılan platformun boyutlarını azami derecede optimize ettiler. Dingil mesafesi 2,65 m’ye çıkarıldı, bu rakam ise halen pazarda bir referans teşkil ediyor, ve tekerlek izleri önde 30 mm ve arkada 10 mm genişletildi. 0,816 m ön dingil çıkıntısı ve 0,974 m arka dingil çıkıntısı ile, toplam uzunluk 4, 44 m’ye ulaşıyor. Bu şekilde yaratılan alan bir yandan yolculara ve öte yandan bagaj hacmine fayda sağlıyor.
İçerde, duyulan ferahlık hissi gerek önde, gerekse arkada cömert ölçülerle sürdürülüyor.
- Ön dirsek genişliği : 1 409 mm,
- Arka dirsek genişliği: 1 395 mm,
Arka koltuklarda diz boşluğu * : 121 mm – segment rekoru.
* : Arka yolcu dizi ile nominal konumundaki sürücü koltuğu arasındaki uzunluk, arka diz mesafesi azami şekilde ileri itilmiş sürücü koltuğu ile 260 mm’ye kadar çıkabiliyor.
Bu rekor alan, özellikle arka yolcularla ilgili olarak müşterilerin büyük bir beklentisini karşılıyor. Çoğunlukla araçlarını ailece kullanan müşteriler 5’e kadar yolcuyu bagajlarıyla birlikte rahatça taşımak için yeterli bir iç mekân genişliği istiyorlar. 301 proje ekiplerinin yaptığı çok sayıdaki görüşme de yeni Peugeot’nun bazı ülkelerde bir şoför tarafından kullanılabileceğini ve bu durumda arkadaki yolcunun bacaklarını rahatça uzatabilmesinin önemli olduğunu ortaya koydu.
Günlük yaşamı kolaylaştırmak için iç mekânda eşya yerleştirme gözleri düzenlendi. Yolcular böylece geniş ön kapı ceplerini, varsa ön kolçak içine ya da kolçak yoksa orta konsolun alt kısmına dahil edilen yerleştirme alanını kullanabilecekler. Geniş torpido gözü ile radyo tipine göre orta konsoldaki yerleştirme birimleri de yolcuların kullanımına sunulan saklama birimlerini tamamlıyor.
Rekor bagaj hacmi
301’in bagaj hacmi iç mekân genişliği ile aynı oranda bir genişlik sunuyor. 35 litresi bagaj halısı altında olmak üzere toplam 640 litre (VDA 210 standardına göre 20 dm3 taban altında 506 dm3). Segmentin rekor hacmi söz konusu!
Bagajı erişilebilir, pratik ve kullanışlı kılmak için tasarımcılar ona dörtgen şekil verdiler. Tek elle ve bir tek hareketle 2/3 – 1/3 yatırılabilen koltuk sırtlıkları sayesinde, donanım seviyelerine göre bagaj ve eşya yüklenmesine ayrılan hacim 1038 dm3 hatta bütün arka alan tavana kadar kullanılırsa 1 352 dm3 e ulaşabiliyor.
Sınıfının en cömert yaşam alanını sunan yeni Peugeot 301 hedeflediği yeni müşteri kitlesini fethetmek için büyük kozlara sahip.
Eşsiz bir sürüş keyfi
Peugeot yürüyen aksamlarının kalitesi bakımından genel kabul gören bir markadır. Yeni 301 en üst düzeyde dinamik sürüş özellikleri göstererek Markanın bu ününü pekiştiriyor.
Ön takım Mc Pherson tipinde ve arka takım deforme olabilen bir kirişle donatıldı. Son nesil Peugeot modellerde sunulan süspansiyon sistemleri yeni 301’de de kullanıldı (208, 308, 3008, vs.). Mühendislerin mükemmel şekilde hakim olduğu bu yürüyen aksam yol koşulları ne olursa olsun konfor ile yol tutuşu arasında en iyi dengeyi sağlayacak şekilde adapte edildi ve geliştirildi. Böylece, en iyi ayarları tanımlamak için birçok kıtada on binlerce kilometre test yapıldı. Buna göre 301 yolun engebelerini mükemmel şekilde süzüyor. Kasa tutuşu ve kabin konforu, otomobil çukurlarla dolu son derece bozuk yollardayken bile en üst düzeyde yer alıyor.
Mantıksal olarak iyi durumdaki yollarda otomobilin dinamik özellikleri mükemmel kalıyor.
Bu başarılı yürüyen aksam ile birleşen elektrik destekli direksiyon sistemi otomobilin hızı ne olursa olsun hassas sürüş duyumları sağlıyor.
Şehir içinde manevra kabiliyetini artırmak üzere park manevraları ve düşük hızda efor düzeyi minimuma indirildi.
Uzun kullanım ömrü ve kaliteye yönelik sağlam tasarım
301’in tasarımı farklı yol koşullarında, sıcak, soğuk veya nemli iklim şartlarının ağırlaştırdığı ortamların üstesinden gelmek üzere tasarlandı. Dünyanın dört bir yanında gerçekleştirilen çok sayıda test mühendislerin sağlam, zorlu koşullarda müşteri beklentilerini en iyi şekilde karşılayan bir otomobil yaratmak için en uygun seçimleri yapmalarını sağladı.
Böylece, süspansiyon aksamı bütün versiyonlarda farklı yol şartlarına göre adapte edildi. Soğuğa karşı en iyi davranışı sağlayan malzemeden üretilen çamurluklar 14 cıvata ile sabitlendi. Cömert boyutları sayesinde çamurluklar azami bir kapsama ve motor bölümü için çakıl ve taş sıçramalarına karşı etkin bir koruma sağlıyorlar.
Toz, nem ve bu iki elementin yarattığı gürültüyle mücadele için kapılara bir çift sızdırmazlık duvarı kondu.
Zaman içinde sürekli kalan bir sağlamlık sunmak için, kabin içinde ve aracın dışında çok sayıda parça ve aksam vidalandı.
Bazen sertleşen bu yaşam ve kulanım koşularına adaptasyon için bazı parçalar da yeniden gözden geçirildi. Böylece, motorun hava beslemesi son derece etkin bir hava/su ayırma sistemi içeriyor ve daha serin bir havayı kabul etmek üzere cepheden yapılıyor. Seçilen korna borulu değil, suya karşı dayanıklı olan diyafram tiptedir.
“Çok soğuk” olarak tabir edilen ülkeler için mevcut olan yenilikçi bir ön cam altı ısıtma sistemi yoğun donma durumunda cam sileceklerinin yapışık kalmasını önlüyor. Aynı şekilde, ısıtıcı elektrik rezistansları iç mekânın daha hızlı ısıtılmasını sağlıyorlar.
Sıcak ülkelerin beklentilerin karşılamak için, cephedeki havalandırma menfezlerinin yeri ve boyutları iç mekânda serin havanın daha iyi ve daha hızlı dağılımını sağlamak üzere özel olarak etüt edildi.
Her donanım, her detay zorlu iklimlere adaptasyon ve sağlamlık düşüncesiyle yeniden düşünüldü.
Bir otomobilin sağlamlığı aynı zamanda yüksek kaliteli fabrika montajından geçiyor. İspanya’da Vigo fabrikasında üretilen yeni Peugeot 301 bu nedenle PSA Grubu’nun en iyi imalat standartlarından yararlanıyor. Örneğin, boşluk ve hizaların kontrolü 508 ile aynı standartlara uyuyor ve beklenen kalite düzeyi 208 ile aynı seviyede yer alıyor. Aynı şekilde, otomobilin tasarımını mükemmelleştirmek için 4 000 000 km kalite test sürüşü gerçekleştirildi.
En modern güvenlik donanımları
301 modern tasarımlı kompakt bir sedan. Dolayısıyla en yeni güvenlik donanımlarını içeriyor.
Ülkelere ve motor seçeneklerine göre, yeni Peugeot 301 ESP, ABS, EBD, EBA (acil fren yardımı) veya ani bir frenajda otomatik yanan flaşörlerle donatılabiliyor.
Aynı şekilde, 301 ile sayıları 4’e varan hava yastığı (ön hava yastıkları ve öndeki sürücü ve yolcu için kafa/göğüs yan hava yastıkları) ile aktif ön gergili ön emniyet kemerleri sunulabiliyor. Arka yan koltuklarda iki Isofix bağlantısı ile çocuklar da unutulmadı.
Frenler yönünden, ön tekerlekler hava kanalcıklı disklerle arka tekerlekler ise kampanalarla donatıldı.
Eksiksiz son nesil motor gamı
301 motor seçenekleri de aynı modernlik hedefine cevap veriyorlar. Dolayısıyla Peugeot’nun bu yeni kompakt sedanı da son nesil motorlarla donatıldı. Performans ile düşük yakıt tüketimini bir araya getiren bu benzinli ve dizel motorlar 72 hp ilâ 115 hp arasında değişen güçleriyle ve manuel, robotize ve otomatik vites kutularıyla hedef pazarların beklentilerini karşılıyorlar :
1.2 l VTi 53 kW (72 hp) manuel ve robotize vites kutusuyla
1.6 l VTi 85 kW (115 hp) manuel veya otomatik vites kutusuyla
1.6 l HDi 68 kW (92 hp) manuel vites kutusuyla
3 silindirli yeni motor 1.2 l VTi 72 hp
301, 208 modelinden sonra, yeni 3 silindirli benzinli Euro 5 (1.2 l VTi) motor gamından yararlanan Peugeot gamının ikinci modelidir; bu motor teknolojisi sayesinde 301 sürüş keyfi ile düşük yakıt tüketimini bir arada sunuyor.
Ağırlık azalması (eşdeğer özellikli bir 4 silindirliye göre -25 kg) ve sürtünmelerin azaltılması (-%30) bu kompakt motor bloğunun geliştirilmesine yön gösterdi. Silindir bloğu ve motor kapağı alüminyum alaşımdan yapıldı, egzoz manifoldu ise motor kapağı ile bütünleştirildi. Balans mili, değişken silindir hacimli yağ pompası, kavramalı su pompası ve silindirlerin eksantrikliği bu son nesil üç silindirlileri karakterize eden ileri teknoloji örnekleridir.
Burada motor değişken benzin kaliteleri ile uyumlu özel pistonların benimsenmesiyle (87 oktandan itibaren) ve yeni bir egzoz hattıyla Avrupa’dan daha geniş bir kullanıma adapte edildi.
53 kW (72 hp) azami güç, 3 000 d/d’da 110 Nm azami tork, karma parkurda 5,3l/100 yakıt tüketimi ve 124 g/km CO2 emisyonu ile aracın performansları mantıksal olarak artış gösteriyor.
1.2 l VTi motorun robotize vites kutulu bir versiyonu 2013 yılında ürün arzını tamamlayacak.
Benzinli motor 1.6 l VTi 115 hp
Bu 4 silindirli 16 supaplı hafif alaşımdan üretilen benzinli blok, sürekli değişken sübap zamanlaması sistemli (VVT) emme eksantrik mili ile donatıldı ve performansında herhangi bir bozulma olmaksızın 87 oktana kadar benzinlere uyum gösterebiliyor.
3 silindirli motorlarda olduğu gibi, sürtünmeleri azaltmak için önemli bir çalışma yapıldı (karter sonu rodajı, küçültülmüş segmentli piston, vs.). Bundan da CO2 emisyonlarında azalma elde ediliyor ve bu düşüş oranı değişken debili bir yağ pompasının benimsenmesiyle daha da yüksek boyutlara ulaşıyor.
Azami gücü 85 kW (115 hp) ve azami torkuna 150 Nm de 4 000 d/d’da ulaşılıyor. Aynı zamanda Euro 5 standardı ile uyumlu olan bu modern motor manuel veya otomatik vites kutusu ile eşleşiyor.
Dizel motor 1.6 l HDi 92 hp
Dünyada en çok üretilen dizel motor bu araçta en son Euro5 uyumlu tanımı ile mevcut. Azami 68 kW (92 hp) güç ve düşük devirlerden itibaren 230 Nm tork geliştiren (1 750 d/d’da) motor sadece 112 g/km CO2 emisyonu ile 4,3 l/100 km karma tüketim değerleri sergiliyor. Hem tutumlu ve hem de performanslı olan bu motor 5 ileri manuel vites kutusu ile sunuluyor.
Mükemmel uyarlanmış donanımlar
Müşterilerle yapılan çok sayıda etüt ve anket en çok beklenen ve müşterilerin kullanım ihtiyaçlarına en uygun donanımların hangileri olduğunun belirlenmesini sağladı.
Isı konforu ile ilgili olarak, 301 modeli 4 kademeli bir kalorifer/klima ile donatılabiliyor. Donanım düzeylerine göre manuel ve elektronik klimalar sunuluyor. Bununla birlikte, sıcak ülkelerde sürüş alışkanlıklarının gözlenmesi tasarımcıları özel bir ‘AC Max’ tuşu yaratmaya sevk etti; bu tuş elektronik klimada bir kez basılarak maksimum soğutma elde edilmesine olanak veriyor.
Benzin istasyonunda yakıt almak için sürücünün aracından inmesine gerek olmadığından, Peugeot 301 ile içerden benzin deposu kapağı açma kumandası standart olarak sunuluyor. Aracın içinde sürücü tarafında zeminde yer alan bir çekme kablosu bu kapağın içerden açılmasını sağlıyor.Bagaj kapağı da torpido paneli üzerinde ya da uzaktan kumandalı merkezi kilit donanımlı araçlarda HF uzaktan kumanda üzerindeki tuşlar yardımıyla içerden açılabiliyor.
301’in son nesil elektronik mimarisi (Eco 2010 tipi Full Can) ayrıca kapıların araç seyir halindeyken kilitlenmesini sağlıyor.
Her modern araçta olduğu gibi, 301’de de donanım düzeylerine göre elektrikli ve ısıtmalı dikiz aynaları ile 4’e kadar elektrik kumandalı cam mevcut olabiliyor.
Sürüşe yardım konusunda ise, sesli ve görsel ikazlı arka park yardımı tercih edilebilirken, hız sabitleyici/sınırlayıcı standart olarak sunuluyor.
Yeni Peugeot 301 ile yolculukları daha da hoş kılmak için, iki farklı tip ses sistemi sunuluyor.
RDE oto-radyo MP3 uyumlu CD RDS tipinde ve ön panelinde bir de jack bağlantısı var. Kaliteli bir ses performansı sağlamak amacıyla kokpit panelinin üst kısmında konumlandırılan geniş bantlı iki hoparlöre bağlı.
I-Pod uyumlu üst gam oto-radyo RD45 ise ayrı konumlandırılan jack/USB bağlantıları, ‘bluetooth’ eller serbest kiti ve arkada iki ilave hoparlörün varlığı ve direksiyon simidi altındaki uydu kumandaları ile ayırt ediliyor. Oto-radyo üzerindeki tek renkli bir ekranda audio sistemine ilişkin veriler görüntüleniyor. Öte yandan, Arkamis akustik sinyal işleme sistemi sayesinde mükemmel kalitede bir ses veren bu donanımla aynı zamanda ‘audio streaming’ fonksiyonu da sunuluyor. Ve USB bağlantısı sayesinde aynı zamanda aracın içinde geçen uzun saatler boyunca akıllı telefon ve uygulamalarının kullanımı mümkün oluyor.
Pratik ve faydalı bir gam yapısı
301’in felsefesi, satıldığı her pazarın koşullarına en iyi şekilde adapte olmaktır. Birçok kıtada geniş bir uluslararası satış kapsamı olan model, pazarlara ve müşteri ihtiyaçlarına göre çok sayıda gam yapısında hazırlandı.
Eksiksiz aksesuar seçenekleri
301 sahiplerinin beklentilerin karşılamak ve otomobilin verdiği kullanım keyfini arttırmak için Peugeot aracın pazar konumlandırmasıyla mükemmel uyumlu geniş bir aksesuar gamı geliştirdi. Geleneksel referanslara ilaveten (paspas, bagaj teknesi, yarı entegre GPS navigasyon, vs.), aşağıdaki aksesuar çeşitlerinin de hatırlatılmasında yarar görüyoruz:
Kişiselleştirme
- S Line : 208 ile başlatılan Peugeot Markası’nın spor ağırlıklı bu yeni aksesuar serisi 301 ile de müşterinin beğenisine sunuluyor. Peugeot stil ekipleri tarafından tasarlanan bu aksesuar serisi siyah ve kırmızı noktalardan oluşan güçlü ve kolayca belirlenebilen bir renkli tasarım kodu ile ayırt ediliyor.
Bu seride aracın içi ve dışı ile ilgili çok sayıda aksesuar yer alıyor:
- 16'' alüminyum jantlar ve 'S Line' jant göbeği
- Kırmızı kenar şeritli cilalı siyah ön spoiler
- C sütunu stikerleri: Şerit veya damalı, gri degrade renkli
- Özel paspaslar: Kırmızı kenar şeritli siyah veya damalı
- 'S Line ' logolu kapı eşik korumaları
- Cilalı siyah/kırmızı şeritli veya damalı iç dikiz aynası gövdesi
- Alüminyum vites topuzu ve el freni kolu;
- Buna paralel olarak, daha klasik ve statü kazandırıcı kromajlı bir kişiselleştirme aksesuarı gamı da sunuluyor. Sis farı kapakları, dikiz aynası mahfazaları ve egzoz çıkışlarından oluşan bu seri de soylu ve kaliteli malzemeleri sayesinde aracın şık ve seçkin bir şekilde kişiselleştirilmesini sağlıyor;
Koruma ve taşıma çözümleri
Eksiksiz bir aksesuar gamı da aracın gerek içinde gerekse dışında mükemmel bir korumayı sağlıyor. Bu seride örneğin yükleme bölümünün göze çarpmayan bir şekilde korunması için şeffaf bir bagaj eşiği kaplaması yer alıyor.
Çeki demiri, tavan barları, tavan sepeti (yenilik), bisiklet taşıyıcı, kayak taşıyıcı ve tavan bagajı gibi aksesuarlar da 301’in yük taşıma kapasitesinin biraz daha arttırılmasına olanak veriyor.
Zamana meydan okuyan zarafet sembolü renkler ve malzemeler
301’in şıklığını ön plana çıkarmak için, renk kartelasını oluşturmak amacıyla 7 farklı renk seçildi: Meşe kahve, Bronz bej, Boğaziçi mavi, Köpekbalığı grisi, Alüminyum gri, Alp beyaz ve Onyx siyah.
Bu metalik veya opak gövde renklerine eşlik eden döşeme tonları da 301’in iç mekanından yayılan kalite ve güvence hissine katkıda bulunuyor. İki farklı ambiyans sunuluyor: Tek renkli Mistral Siyahı ve bazı pazarlarda büyük beğeni gören açık tonlu çift renkli Lama.
Uluslararası hedefleri olan bir sedan
Peugeot 301 1 Kasım’dan itibaren Türkiye’de, ardından Orta ve Doğu Avrupa’da, Rusya’da, Ukrayna’da, Yunanistan’da, Kuzey Afrika, Orta Doğu, Körfez ve Afrika ülkelerinde, bazı Latin Amerika pazarlarında, ve sonra da ikinci bir aşamada Çin’de piyasaya sürülecek.